dinsdag 26 februari 2013

Werkdag...druk, druk, druk!

Vanmorgen ging om 5 uur mijn wekker. Een werkdag op kantoor in Utrecht. En ja, dan moet je wel zo vroeg opstaan omdat anders de file bij Amersfoort je werkdag een heel stuk later laat beginnen. Dat wil ik liever niet, omdat ik ook graag weer op tijd naar huis wil.
Ik realiseer me dat een fruitontbijt heel veel sneller zou zijn dan het maken van mijn havermout vanmorgen. Nou ja, dat is dan toch wel een voordeel volgende week! Ik smeer nog een paar boterhammen om mee te nemen als lunch en vertrek in de koude vroegte.
Het is druk op mijn werk en ik ren van vergadering naar meeting. En tussendoor heb ik nog diverse gesprekken over allerhande onderwerpen. Gedachtenloos heb ik al een boterham op als ik me realiseer dat ik respectloos met mijn voedsel omga. Dus met wat meer aandacht geniet ik van de tweede boterham met kokosbrood van Healthy Planet.
Koffie uit de automaten op mijn werk drink ik niet. Ik heb altijd kruidenthee op mijn werk staan en dat drink ik veel. Niks lekkerder dan in een vergadering teugjes warme, geurige thee te kunnen drinken. Dat geeft me ook tijd om na te denken voor ik een antwoord geef. En een beetje warmte in een kil, modern kantoorgebouw zonder kleur en zonder warme bekleding. En met mijn mok in vrolijke, vrouwelijke kleuren zet ik me een beetje af tegen de mannenmaatschappij waarbinnen ik werk.
Onderweg naar huis merk ik dat er een enorme hoofdpijn opkomt. Soms heb ik dat en dan weet ik dat ik eraan toe moet geven. Thuis heeft mijn jongste al thee gezet en samen met haar bespreken we haar schooldag. Maar dan moet ik toch opgeven en ga ik op de bank liggen met een fleece om me heen.
Gelukkig helpt een klein slaapje en zakt mijn hoofdpijn tot een acceptabel niveau. Ik verheug me op de detox-week. Misschien dat de "schone" voeding van volgende week me een reset geeft. Dat mijn lichaam weer gaat functioneren zoals het zou moeten. Ik vergiftig het waarschijnlijk meer dan ik me normaal besef.
Morgen weer een nieuwe dag. Yogales. Ik heb er zin in.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten