woensdag 27 februari 2013

Goed bezig

Na een inspirerende, maar ook vermoeiende yogales voel ik me vol energie om volgende week echt te groenen. Deze dag ga ik nog meer afbouwen: laatste cappuccino genomen bij Coffee United. Ik heb er nog echt van genoten. Maar de verse muntthee (heel groen!) was eigenlijk minstens zo lekker of als ik eerlijk ben nog lekkerder. Het is dus maar een gedachte van me dat ik cappuccino wil. Ik kan die gedachte dus ook omkeren en me verheugen op warme troostende en verkwikkende muntthee in plaats van een traktatie op cappuccino.
Vanavond ga ik mijn eerste koude douche nemen (ishnaan). Om mezelf te vertroetelen, wat ook hoort bij de groene weken, besluit ik geen goedkope amandelolie bij de drogist te halen, maar de wat duurdere maar o zo fijne amandelolie van Volatile. Zal ik vanavond na die douche lekker rozig en tintelend mijn bed opzoeken? Ik vertel dat morgen natuurlijk!

De lunch vandaag werd een echte afbouwlunch. Een lekkere salade, vooral groen, maar ook met een rode appel en rode tomaatjes. Daarbij twee geroosterde boterhammen. De dressing was volgens het recept van hier. Een echte aanrader. Bij gebrek aan citroen- of limoensap had ik alleen dat vervangen door appelazijn. Verder conform beschrijving.
Nu alleen nog wennen aan het idee dat ik groene appels ga eten.... Brrr als kind vond ik ze al niet lekker. Maar het is natuurlijk maar een gedachte, vertel ik mezelf. Ik kan ook de gedachte hebben dat ik ze erg lekker vind. Niet toegeven aan tegenstribbelende herinneringen maar observeren en niet oordelen. Het lijkt wel yoga!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten