zaterdag 23 februari 2013

Het Groene Dieet

Morgen gaan de groene dagen beginnen. Ik heb beloofd mee te doen met het groene dieet van Christine Michon. Eerst een afbouwweek en daarna de dieetweek en tot slot de opbouwweek.
Ik zie er wel tegenop, want ik hou van mijn havermoutpap in de ochtend en dat wordt dan vervangen door fruit tot 12 uur. Alleen groen fruit.
Welk groen fruit ken ik?

  • groene appels
  • kiwi
  • witte druiven
  • groene peren
Da's niet zo best, die lijst. Groene appels vind ik echt niet lekker. Appels toch al niet zo en dan zeker niet die zure groene dingen.
Met kiwi's  heb ik een haat-liefdeverhouding. Soms vind ik ze echt heel erg lekker en begrijp ik niet waarom ik ze niet vaker eet. De volgende keer weet ik het weer, omdat ik dan zo'n harde, zure versie heb van wat ook een lekker zoet ding kan zijn.
De rest van de dag eet je groene groente, fruit en kruiden. Gelukkig nog aangevuld met groene peulvruchten, smaakmakers en de groene redding: ui, knoflook en gember.
Naast het eten van groen voedsel zijn het ook de dagen om mezelf wat te vertroetelen door op tijd naar bed te gaan en mezelf steeds lekker in te smeren met huidolie of bodylotion.
Voetbadjes en andere zaken die me helpen om dicht bij mezelf te komen en te blijven.
Er zijn yoga-oefeningen die me gaan helpen om deze dagen door te komen.

Ik zal deze dagen een dagboek bijhouden wat ik gegeten heb en hoe ik me voel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten