vrijdag 1 maart 2013

Goed begin is het halve werk

Deze dag ben ik zo goed begonnen, al zeg ik het zelf! Allereerst heb ik mijn ontbijtje aangevuld met een groene appel. De appel heb ik in stukjes gesneden en bestrooid met wat kaneel. Dat samen met een kom warme havermout maakte een heerlijk ontbijtje. Fris door de appel en warm door de havermout. Lekker iets te kauwen door de appel en heerlijk zacht door de havermout. Yin en Yang, lijkt me, ook al weet ik helemaal niet of dat "officieel" ook zo is.

Daarna was het tijd voor mijn Ishnaan, oftewel koude douche. Toch klinkt Ishnaan veel aantrekkelijker dan koude douche dus ik hou het maar op Ishnaan.

Allereerst heb ik alles in de badkamer neergelegd zodat ik rust had in mijn hoofd: boekje groen & gezond, amandelolie, kleding voor na de ishnaan, groot badlaken. Op de achtergrond heb ik de CD World Yoga aangezet voor een ontspannen sfeer.
Heerlijk heb ik mezelf ingesmeerd met de amandelolie van top tot teen, behalve mijn haar natuurlijk! Zachte olie die makkelijk uitsmeert.
Daarna in de douchecabine gaan staan. De douchekop op massagestraal en de temperatuur op koud. Ook besloot ik de douchekop zo laag mogelijk aan de douchestang te zetten, zodat ik beter kon bepalen welk deel van mijn lichaam gedoucht werd.
Daarna, conform de instructies in het boek, eerst mijn gezicht gedoucht en gemasseerd. Het spetteren in mijn open ogen lukte niet maar dat geeft niet. Vervolgens mijn rechterhand en onderarm onder de douchestraal gestoken en gemasseerd met mijn rechterhand. Mijn linkerkant was daarna aan de beurt. De voeten vond ik onhandig, want door je voet met je andere voet te masseren kwam dat been helemaal onder de straal. Dus met een beetje aanpassing heb ik mijn benen gemasseerd met mijn handen. En door ging het ritueel. Rechterschouder, voorkant, linkerschouder. De rug heb ik gedaan door koud water in mijn handen te nemen en op mijn rug te kiepen en meteen te masseren. De nieren heb ik nog eens extra met de achterkant van mijn vuisten gemasseerd voor een goede afvoer van afvalstoffen.
Daarna kon de douche uit en ging ik verder met masseren tot mijn huid helemaal rozig was. Met de grote badhanddoek kon ik ook nog even verder met masseren en opwarmen van mijn huid.
Opvallend is dat het uitzetten van de douche niet zo vreselijk is als bij een warme douche. Logisch natuurlijk maar wel zo prettig. Ik voelde warm aan en niet koud zoals na een warme douche. Geen neiging om me zo snel mogelijk aan te kleden maar juist de neiging om nog even in mijn blootje rond te lopen. Heerlijk!

Het leven is VURRUKKULUK!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten