zondag 3 maart 2013

Dag 1: lunch

Met peer en thee in mijn maag begin ik me toch wel wat slapjes te voelen rond 1 uur. Of zou dat komen door mijn verkoudheid?
Ik besluit dat ik geen honger hoef te lijden in deze week en maak een lekkere stevige lunch.

Warme linzensalade

1 el olijfolie
1 ui
1 tl komijn
1/2 tl kurkuma
1 tl Herbamare
1 blik linzen
1 el peterselie (gedroogd bij gebrek aan vers)
2 handenvol sla
1 handje pompoenzaad
1/2 handje sesamzaad

• Verhit de olie in een koekenpan. Als de olie op temperatuur is, voeg de gesnipperde ui toe en bak tot de ui glazig is.
• Voeg de komijn en kurkuma toe en bak alles nog ca. 1 minuut.
• Voeg de afgespoelde linzen toe en roer goed door.
• Roer de Herbamare door de linzenschotel.
• Maak een bord op met sla. Doe de linzenschotel op de sla.
• Versier met pompoenpitten en sesamzaad.

Eet smakelijk!

Ik voelde me erna een stuk beter. Nu ga ik maar op de bank liggen met een fleece om me heen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten