zondag 3 maart 2013

Pannenkoek als afsluiter

Zaterdagmorgen ga ik altijd naar de markt brood kopen. Broden voor de hele week school en werk en broodjes voor het ontbijt. Dit keer dus geen kaiserbroodje voor mij. Ik besluit nog één keertje een kleiner schaaltje havermout te maken voor ik de Groene Week inga.
Daarna ga ik naar Yoga You voor de Groene Yogales. Het is een pittige les, met veel inzet en humor gebracht en gedaan. Lekker druk en leuk om ook andere mensen te zien dan uit mijn eigen lessen op maandagmiddag en woensdagmorgen. Wat doen er veel mee aan het Groen en Gezondinitiatief van Marjet! Geweldig!
Moe maar voldaan ga ik naar huis waar de kinderen hun ontbijtje hebben gehad en ervan hebben genoten. Met mijn oudste dochter ga ik de stad in om een cadeautje te kopen voor het echtpaar waar we later die dag mee uit eten zullen gaan. We drinken nog wat bij de Coffee United. Zij een Chai Latte, want ze houdt niet van koffie en ik een lekkere (ik ken geen betere) cappuccino van CU. Ik geniet er oprecht van. Hmmm heerlijk! Maar ik zal het niet missen komende week, want de verse muntthee vind ik ook erg lekker.
Ik voel mijn keel een beetje, alsof ik verkouden ga worden. Mijn zoon was woensdag ziek thuis gekomen van school en net weer een beetje opgeknapt dus dat zou maar zo kunnen. Ik hoop het niet!
Om 3 uur vertrekken we richting Ede om gezellig bij die vrienden eerst wat te drinken. Ik kies voor thee, wat ik toch wel lekker vind rond die tijd en sla een koek erbij af. Geen problemen daar om me te beperken in wat ik eet of drink.
Rond half 6 vertekken we naar het pannenkoekenrestaurant. Ik bekijk de menukaart en overweeg of ik een salade zal nemen of niet. Nee, ik ben nog niet begonnen aan de groene week dus ik ga lekker genieten van die ene pannenkoek. Dat heb ik ook gedaan. Langzaam kauwen en genieten van elke hap. Bubbeltjeswater erbij en een kop thee als toetje. Heerlijk!!
Inmiddels was ik al flink verkouden aan het worden en in de auto naar huis barst het verkoudheidsvirus echt los. Tjonge jonge wat lopen mijn holtes ineens snel vol. Ik traan, ik snuf, ik wil naar bed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten